מניעת ריח רע מהפה - זה אפשרי!

Halitosis  -  זה שמו המדעי של הריח הזה, צרה צרורה לכל מי שמתקרב.
רובם המוחלט של ה"סובלים " מהתופעה , לא מודעים לה ! אנחנו לא מריחים את
עצמנו - וכך ,הסובלים הם בני שיחנו - ההולכים ומתמעטים, ומתרחקים.
רופאי שיניים מודעים לבעיה יותר, ובמיוחד בעלי הכשרה והתמחות כמו שלי, מומחים
למחלות חניכיים, ומיקרוביולוגים העוסקים בחלל הפה.

מבחינה חברתית, הבעיה כפולה - מי יעז להגיד לבוס שלו שהוא מסריח?  או לבחורה הסקסית - שעדיף להתנשק עם בואש? אכן -  בעיה!
כבר בתלמוד כתוב (מסכת כתובות, פרק ז') - שריח רע מהפה - עילה מספקת לגירושין, ולא חשוב אם ל(ב)איש, או ל(ב)אישה.  אולי רק בני זוג, עם פתיחות ויחסי אמון וקרבה , יעזו להגיד - ולו רק לחסוך מעצמם את המשך הסבל.

האטיולוגיה - גורמי המצב, מונה למעלה מ-52 סיבות, ברובן מתוך חלל הפה, וברובן ניתן לטפל די בקלות.
בין הגורמים הסיסטמיים -  מונים סכרת, מחלות כליה,סרטן הפה והגרון, וכן סינוסיטיס, ודלקות כרוניות בדרכי הנשימה, גוף זר בדרכי הנשימה (*), כיב קיבה ותריסריון, ודלקות גרון.
אבל כאמור - רוב הגורמים לריח רע מהפה, נובעים ממחלות דלקתיות וזיהומיות, הקשורות למשנן (עששת - ריקבון השיניים), ולחניכיים (דלקת ואבנית), וכן לחיידקים בכיסי החניכיים, ובחריצי הלשון - היוצרים תרכובות עם גופרית.

חשוב לאבחן את הגורמים למצב, אך רופאים כלליים לא תמיד מתאימים לכך, וגם רופאי א.א.ג. לא תמיד מצליחים לאבחן את הבעיה.
רופאי שיניים מודעים לבעיה יותר, ובמיוחד בעלי הכשרה והתמחות כמוני, אך גם מומחים למחלות חניכיים, ומיקרוביולוגים העוסקים בחלל הפה.

צחצוח נכון יכול לעזור, אך לרוב הוא רק ימסך ויעלים את הריח באופן זמני, ולאו דווקא יפתור את הבעיה.
כאן, כאמור, צריך איבחון מקצועי. במרפאת השיניים בפרדסיה, עמיתיי ואני מציעים אבחון מקיף ויסודי, בעזרת טכניקות ועזרים חדשניים, ומתוך הישענות על שנים של ניסיון ומומחיות בתחום בריאות הפה. נשמח לעמוד לרשותכם, לתמוך, לייעץ ולטפל בשורש הבעיה, עד אשר תיפתר ותוכלו לשוב ולהרגיש בנוח בקרבת האנשים החשובים בחייכם.